3. Využití metody VSM 4.0 pro identifikaci možností digitalizace(PDF, 2 MiB) Autor(ka): Lhotský R. Abstrakt: Průmysl 4.0 je revoluční koncept, který mění způsob, jakým jsou podniky řízeny a jakým probíhá výroba. Tento koncept spojuje moderní technologie jako internet věcí (IoT), velká data (Big Data), umělou inteligenci (AI) a kyber-fyzikální systémy (CPS), což vede k digitalizaci a automatizaci výrobních procesů. V souvislosti s tímto vývojem vznikají nové přístupy, které umožňují efektivnější řízení podnikových procesů. Jedním z těchto přístupů je modernizované Mapování hodnotového toku (VSM 4.0), které rozšiřuje tradiční metodu VSM o digitální nástroje a technologie, což umožňuje dosáhnout vyšší efektivity a přesnosti při analýze a optimalizaci procesů. V tomto článku bude představeno, jak využít tuto metodu pro identifikaci možností digitalizace procesů v průmyslovém podniku.
4. Zlepšovanie montážnych procesov prostredníctvom simulácie(PDF, 1 MiB) Autor(ka): Mozolová L., Grznár P., Mozol Š. Abstrakt: Tento článok sa zameriava na zlepšovanie montážnych procesov prostredníctvom digitálnej simulácie. Primárnym cieľom je preskúmať výhody použitia digitálnych simulačných technológií v rámci Priemyslu 4.0 na optimalizáciu a riadenie montážnych liniek. Digitálna simulácia prispieva k zlepšeniu kvality tým, že umožňuje presnú analýzu a validáciu procesov pred zavedením zmien, čím sa znižuje pravdepodobnosť chýb a zabezpečuje konzistentná kvalita produktov. Článok popisuje metodológiu a nástroje použité na simuláciu montážnych procesov v reálnom podniku, kde sa ručne montujú zadné sedadlá osobného auta.
5. Transformácia systémov manažérstva kvality (SMK) v ére priemyslu 4.0(PDF, 1 MiB) Autor(ka): Sütőová A. Abstrakt: Inteligentné technológie menia prístupy a praktiky v oblasti manažérstva kvality. Digitálnu transformáciu existujúcich systémov manažérstva kvality (SMK) je potrebné realizovať v organizáciách systematicky za účelom dosiahnutia želaných výsledkov a využitia potenciálu, ktoré technológie ponúkajú. Článok sa zaoberá koncepciou Kvalita 4.0, benefitmi, ktoré prináša v kontexte presadzovania základných princípov manažérstva kvality v organizáciách a následne sa venuje problematike digitálnej transformácie SMK. V závere článku sú definované kompetencie profesionálov kvality v SMK 4.0.